De Aankoop (Tableau Magazine)

De Aankoop, published in Tableau Magazine, volume 41, no. 1, Summer 2019

‘Wat heb jij toch een leuke baan.’ Dat zinnetje hoor ik vaak. En ja, zo is het ook, als kunstadviseur ben ik niet alleen dagelijks bezig met kunst, maar ook met de wereld daaromheen: kunstenaars, verzamelaars, galeriehouders, veilinghuizen en musea. Creativiteit staat hier hoog in het vaandel en het bevalt me erg goed daar een onderdeel van te zijn. Maar het is ook een wereld die zich lastig laat doorgronden en transparantie is vaak ver te zoeken. Om die reden ben ik inmiddels al ruim twintig jaar bezig om kunstliefhebbers wegwijs te maken en de kunstmarkt uit leggen. Mijn doel is bereikt als het lukt om de verbinding te maken tussen mijn klanten en de kunstenaar, galerie of expositie.

Die verbinding leg ik op verschillende manieren: dat kan zijn door één op één advisering, of door bezoeken te organiseren, al of niet in clubverband, bij studio’s van kunstenaars, privécollecties of achter de schermen bij galeries, veilinghuizen of musea. Niets is zo bevredigend dan te zien dat het werkt; dat de connectie gemaakt is, dat de kunstliefhebbers en de kunstprofessionals elkaar vinden in wederzijds begrip.

Go to top
Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share